2008. március 22., szombat

Elmaradt írások... (tüköroldal információ)

A blog a továbbiakban a http://tudman.wordpress.com/ oldalon is elérhető. A korábbi bejegyzések ott is megtalálhatóak.

Sőt, néhány bejegyzés csak ott található meg, ezek a következők:

Informatikai szolgáltatások menedzsmentje és az ITIL

Az informatikai üzemeltetés kapcsán jutott eszembe egy múlt heti történet. Mivel évek óta foglalkozom az ITIL-lel, ezért feltételezem, hogy az informatikai szakmában mindenki hallott erről a best practice gyűjteményről. Az egyik nap valaki rákérdezett a zakóm hajtókáján lévő ITIL kitűzőre, hogy mi is az. Mondtam, hogy adják a sikeres ITIL vizsgához. Egy szervezet velünk együtt lévő informatikai vezetője ekkor legnagyobb megdöbbenésemre megkérdezte, hogy mi is az?
...tovább...

Informatika és innováció

A húsvéti hétvégét kihasználva, most olvastam a Cap Gemini 2008-as felmérésének eredményeit, melyben az informatikai, illetve az informatikai vezetők változó szerepéről esik szó. Ebben a felmérésben van 1-2 meglepő eredmény is. A felmérés egyébként az egész világra kiterjedt, tehát végre nem csak Amerika véleményét ismerhetjük meg. A tanulmány március 31-i dátummal jelent meg (bár bizonyos eredmények blog szinten már március 12-én megjelentek).

Az informatikai vezetők változó szerepe

Érdekes, hogy néha hogyan koncentrálódnak bizonyos témák (vagy csak jobban elérik az ember ingerküszöbét). Nemrég az informatikai vezetők feladatairól írtam, majd most a Global CIO Survey 2008 felméréséről számoltam be. Aztán ezen a héten esett be a Strategy&Business következő száma, melyben szintén az informatikai vezetők változó szerepéről van egy cikk, „A gyakorlatias látnok” címmel. A cikk egy esettanulmánnyal kezdődik, mely Michael Gliedman történetét mutatja be.


ITSMF konferencia 2008 - ING Service Center Budapest

Tegnap volt az ITSMf 2008. évi konferenciája. Az ITIL v3 népszerűsítő előadás mellett jónéhány gyakorlati tapasztalattal is megismerkedhettünk.

Azon előadások közül, amiket volt szerencsém látni (mert a nap közepén elmentem egy megbeszélésre, majd sajnos az AAM előadását is ki kellett hagynom a végén), igen tanulságos volt az ING Service Center Budapest története, mely egy siker-story, csak a végén nincs happy end. Ezt a történetet már évek óta követik azok, akik az informatikai szolgáltatásmenedzsment és ITIL iránt komolyan érdeklődnek, melyről már 2006-ban (két éve) is hallhattunk egy igen jó és népszerű előadást (előadás fóliák, video).

Most előadásként a történet végét hallhattuk, ugyanis minden sikeressége ellenére az ING Service Center Budapest 2007-ben bezárt. Remélem az ITSMf megújult honlapjára felkerülnek az új videók, köztük ez az előadás is.

...tovább...